شرکت بیستون سازه آذران

سوله سازی, سوله سبک, سوله سیلندری

بهترین سوله سازان ایران

برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

سوله، یک سازه بزرگ و سنگین که سقف آن به صورت شیب دار طراحی می شود. سوله ها به دلیل ظرفیت بالا و صرفه اقتصادی در سازه آنها در بسیاری از حوزه های مربوط به صنعت و یا غیر صنعت مورد استفاده قرار می گیرند. تاریخچه سوله سازی در ایران دقیق مشخص نیست که از چه زمان و توسط چه کسی این سازه ها در منطقه مورد ساخت و استفاده قرار گرفته است ولی چیزی که مشخص است بیش از نزدیک به صد سال از پدید آمدن و ساخت انواع سوله ها در ایران می گذرد که با گذشت زمان دچار تحولات عظیمی شده است که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

به همین سبب در این مقاله از سایت بیستون سازه قرار است به بهترین شرکت های فعال در حوزه ساخت سوله و سازه های سوله ای بپردازیم که توانسته اند با توسعه، گسترش و از همه مهمتر استفاده از آخرین شیوه ها و متدهای ساخت و طراحی سوله در عرصه صنعت محبوب باشند. پس شما هم اگر علاقه دارید تا بیشتر در مورد خود سوله ها و شرکت های سازنده آنها اطلاعات کسب کنید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

سوله
همان طور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم، سوله یک سازه فلزی و سنگین است که توسط مهندسان به صورت دقیق و کامل حساب شده توسط رابطه های انتقال بار و نیرو محاسبه می شود و سپس به مرحله ساخت انتقال می یابد. اکثر سوله هایی که امروزه و به خصوص در زمان های گذشته طراحی و ساخته شده اند، همگی دارای سقف های شیب داری هستند که نسبت به یکدیگر ممکن است زاویه سقف های شیبدار متفاوت باشد.

این تفاوت ناشی از کاربری سوله ها می باشد برای مثال برخی از سوله ها که برای انبارداری و نگهداری استفاده می شوند ممکن است به خاطر کالا و محموله های سنگین و بزرگ سازه سوله ارتفاع زیادی داشته باشد و زاویه شیب سقف آنها کمی بازتر باشد. پس تا کنون به این مسئله پی بردیم که سازه و ساختار سوله ها با نوع کاربری و فعالیتی که قرار است در داخل آن انجام شود، می تواند تحت استاندارد ها و رعایت قانون های سازه تغییر نمایند. برای مثال سازه سوله های ساخته شده برای گاوداریها و مرغداری با ساختار سوله تولید ذغال فشرده متفاوت است.

کاربرد سوله در دنیای امروزه
شاید با خودتان بیندیشید که در دنیای مدرن امروز که دیگر تمام کارهای ما بر روی نرم افزارها و بستر اینترنتی پیاده می شود، دیگر طراحی و ساخت سوله چه کاربردی دارد؟ در جواب باید بگوییم، با اینکه تکنولوژی در صنعت در چند سال اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است ولی همین پیشرفت را می توان در سازه های سوله و نحوه ساخت آنها نیز مشاهده کرد. در سال های نه چندان دور سوله هایی که ساخته می شدند همگی بسیار سنگین و در ابعاد بسیار بزرگی طراحی و احداث می شدند به طوری که سوله ها را با نام سازه های سنگین می شناختند

اما امروزه همین پیشرفت در همه عرصه برای مهندسی مواد و عمران نیز اتفاق افتاده است و ما اکنون شاهد ساخت و احداث سوله هایی هستیم که به مراتب وزن کمتری دارند و به هزینه های بسیار کمی می توان ساخت. این دسته از سوله ها که به سوله سبک معروف هستند امروزه بسیار رواج یافته اند، به گونه ای که در تمام حوزه های صنعت از جمله صنایع غذایی، گاوداری، ماینینگ، انواع کارگاه ها، گلخانه ها و سالن های پرورش قارچ می توان ساختار سوله سبک را مشاهده نمود.

سوله های سبک خود از چند زیر مجموعه تشکیل شده اند که یکی از معروف ترین آنها سازه های پوسته ای است. سازه های پوسته ای را که می توان به عنوان آخرین سری و نسخه سوله ها دانست در ساختار مراکز تفریحی، تجاری و انواع لونا پارک ها و شهربازی ها مشاهده نمود. این نوع سوله ها بسیار نوین می باشند که در صنعت ایران کمتر شرکتی وجود دارد که بتواند سوله هایی را با این ساختار و با دقت کامل بتواند در سریعترین زمان ممکن طراحی و به مرحله ساخت برساند که در ادامه با برخی از بهترین آنان آشنا خواهیم شد.

شرکت های پیشرو در سوله
در این بخش از محتوا قصد داریم اسامی برخی از شرکت هایی را که به ساخت انواع سوله ها با نوین ترین و بهترین شیوه های طراحی و تاسیس مشغول هستند را برای شما معرفی نماییم.

شرکت بیستون سازه آذران
شرکت بیستون سازه آذران یکی از شرکت های فعال و پیشرو در زمینه ساخت انواع سوله های سنگین و سبک است. این شرکت اولین مرکز ساخت سازه های سوله ای می باشد که توانسته است سوله های بی ستون لوله ای را در ایران به مرحله ساخت برساند، این دسته از سازه ها که سوله سبک محسوب می شوند با راندمان بسیار بالا و مقاومت در برابر انواع آب و هوا و شرایط اقلیمی به همراه وزن تمام شده کم در کنار ساخت و احداث سریع آن یکی از بهترین مدل و سری های سازه سوله می باشد که شرکت بیستون سازه توانسته است آن را به خوبی برای مشتریان ارائه دهد.

اطلاعات تماس
بیوگرافی شرکت

شرکت بیستون سازه آذران

تبریز

نوع فعالیت

تولید کننده، عمده فروش، خدمات

خدمات/محصولات

سوله سازی، سوله سبک، سوله سیلندری، سوله لوله ای، ساخت سوله، سوله تیرورقی

نوع مالکیت:

شرکت سهامی خاص

دسته‌بندی محصولات و خدمات